Thursday, February 17, 2011

Budak comel


Picture taken by abg adam



Hari ni nak cite pasal budak comel kesayangan mama. Lama tak cerita pasal akmal di blog. Akmal sekarang badan dah susut ckit maybe nak belajar jalan. Merangkak jangan cakap la memang laju macam askar, kelakar aku tgk die kekadang ke dapur ke depan through cctv. Takpe biar die merangkak puas2 cos merangkak adelah fasa yg paling bagus untuk otak sebab semua anggota badan bergerak macam swimming la. Sedara mara mana yg nak jalan dulu jalan yo tak payah kepoh anak polan dah jalan bila aku balik umah mana2 pun. Anak aku, suka aku ye sedara mara.... Oh anak polan dah makan dulu ke seawal 3 or 4 bulan tu polan punye pasal, kalau esk usus budak rosak anak memasing jaga yo!
"The power of knowledge" bukan main taram yo.





Akmal main engguk engguk iye... dengan mama





Tapi sejak akhir2 ni akmal agak mengada-ngada, asyik nak "mengempeng" dengan aku je, pantang nampak aku,nak dukung jek,bila aku dah dukung mata aku tgk tv die marah cos suruh aku layan die. Tapi suara akmal, huiisshhh kuat kalo die jerit. Belum lagi die cakap bahasa die. Kalau baring atas tilam sama2 bukan aku yg gomol die, akmal yg gomol2 aku. Haiiissshhh rindu la sama kamu akmal. Sekarang solid food die tak layan sangat, kalo aku prepare makanan die aku blender sekejap je, maknanya tak halus la. Rambut akmal makin panjang and bergulung, aku tak pernah terpikir akan ade anak rambut kerinting sebab masa kenal hubby die memang dah sedia botak, bila tgk gambar hubby dedulu baru tau die ade rambut kerinting. Akmal ni kemain kekadang kalau berebut brg dengan abg adam disergahnye suara jerit2 kat depan muka abg adam. Eh nak gerak ke bank dulu, nanti sambung citer ;)




Tangan ini memang tangan anak saiful amri...



- Posted using BlogPress from my iPhone

7 comments:

salzahari said...

gmbr last cute...hahahah! i dgn my hubby 2-2 kerinting..so nak lari ke mana lagi anak2 kami?? hehee

mamaDhea said...

gebussnyer jari jemari akmal..

isabelle said...

hihihi..tingat aritu usik ur hubs psl rambut kerinting tu.hihi.

wei, i panggil tu 'kuku mak iman'..bukan engguk2. camna lagu dia u nyanyi?

Nurhayati said...

mmg comel.. geram tgk kebambaman dia tau.. meh sini nak pinjam.

yujiayao said...

For those of you who are purchasing Taps,we realize that this is one of the most important purchasing decisions you will make. You have made the best choice in choosing one of our Bathroom Sink Taps,Kitchen Taps or Shower Taps etc, as they are constructed of the highest grade materials to ensure that your new Taps lasts forever. You can be confident in your purchase as each item comes with a no hassle 30 day return privilege.

yaya said...

salzahari:
memang confirm anak2 u semua curl la cos takde option :)

mamadhea:
gebus sampai kalo tampar muka i pun sakit

isabelle:
meh nanti jumpa ko aku nyanyikan... :) samada ko sanggup tak sanggup la nak dengar sora aku.

nurhayati:

nak pinjam? sehari rm500 mau? kekekek

Nanak said...

owh, sy suka rambut akmal nih..