Friday, July 23, 2010

Hari ini saya...

pergi hantar baju di tailor, tahun ini saya ade 6 pasang baju raya. Sakan la jugakkan... 2 kain cotton jahit baju kurung biasa ke tailor A, 2 kain lace hantar ke tailor B dan 2 helai kain chiffon hantar ke tailor C. Ye saya ade tailor yang pelbagai kerana untuk tailor A saya suka dan percaya die jahit kain cotton. Tailor B saya suka dan percaya die jahit kain ade lace dan begitu juga Tailor C.

Tak semua tukang jahit pandai jahit jenis-jenis kain tertentu. Sma jugak ade tailor yang tak pandai jahit baju yang ade lining, singkat la kekadang kain liningnya, serius tak faham, macam mana matanya pandang. Saya ade pengalaman jahit baju pada tailor, saya minta fesyen yang saya mahukan dan siap print gambar baju tu buat sebiji sebijon dan dia cakap boleh, turn out jadi lain. Oh come on kalau tak boleh buat cakap awal-awal even masa NAK potong kain tu pun rase tak boleh buat let me know la kan. Terkejut tau tak bila hati gembira nak amik baju sekali turn out baju kita dah siap jahit lain rupanya even though cantik sekali pun tapi fesyen die tak seperti yang aku nak!, tak suka tailor cenggitu tau, attitude okeh!.

Harapnya semua baju saya ok tahun ini :)

9 comments:

Queen said...

betul yaya..tetiba teringat kat baju nikah i..huhuh

[z@ck] said...

byknya baju raya sis..sakan beraya tahun ni nampak =)

C!kpuanmuda said...

i tak de baju tahun ni... huwaaaaaaaaaaaaaaaaa!

zeta said...

Haa..sama2 la kita doa ye yaya..aku pon ade jugak kena mcm kau tu..turn out ada org ckp aku cerewet sgt bila aku komplain..hello,kita byr ok..mcm kau ckp..xbleh ckp awal2 ye..
Aku doakn sume baju2 raya kau elok la ye..baju aku pon hrp ok la..hihihi..

Nanak said...

btl2..lps tu kalau kain yg kita susah nak dapat..or baju2 ptg..huhu..

Nia said...

Salam ziarah,

seronoknya! murah rezeki yaya dapat banyak baju raya tahun ni.

Pasal tailor tu, memang la kita angin. kita dah beli kain susah2, tiba-tiba hasilnya tak macam kita mintak. lepas tu, dapat sesetgh tailor tu boleh pulak paksa kita accept aje silap dia buat tu. kalau silap saiz,lagi haru..huhu

Entri Terkini: 10 Kerisauan Aku

yaya said...

Queen:
baju nikah, pergghh baju nikah kalo salah jahit lagi mau nangis...

zack:
hahhaha... sakan la jugak kannn ;)

cpm:
takpe, baju u dah banyak, i tau tak muat almari punya.... kekkekeke

zeta:
betul... kita dah bayarkan...


nanak:
haaa tu la kalo kain beli kat over c camnokan...

nia:
heheheh rezeki tahun ini...

Am said...

tailor2 tu area mana ekk?nnt email la kat mana tailor2 tu...kat shah alam ni pun susah nk carik tailor yg ok...biasa tempah kat tempat study dulu, PARIT BUNTAR, okeh... nasib baik otw balik my hometown...huhu

yaya said...

am:
ahahahha tempah kat kawasan kampung bleh dipercayai kerana byk org lama yg menjahit, jahitan org lama halus2...