Friday, June 25, 2010

New cousin



Gambar kat ats tu akmal bersama cousin baru. Nama cousin baru hadirah mawardah kalau tak silap. Beza aku bersalin dengan kakak aku 2 bulan setengah jek. Tapi akmal tu dah macam giant jek aku tengok sebelah cousin baru die. Maid kakak aku pun sibuk nak dukung akmal, garam tengok pipi dan peha akmal katanya, bila aku sampai jek rumah kakak aku, kaka aku cakap "ya allah, tembamnya anak ko...". hheheheh sakit bahu wooo dukung budak ni lelama... Macam mana pun alhamdulillah...

Kitaorang dalam rumah sibuk tengok baby baru, si abang adam pulak kemain seronok naik basikal kat luar. Husband kakak aku tu patutnya adam panggil "pakde" tapi di ubah oleh adam jadi "papade" nasib baik tak "papadom".



Ni nak cerita pasal susu pulak, Alhamdulillah susu banyak. Sekarang peti ais kat rumah dah tak muat. Susu aku ade kat 3 freezer, freezer kat rumah aku, rumah my mom and freezer office. Memang bersyukur sangat susu banyak, rezeki dari Allah untuk Akmal. Susu dah siap label tarikh dan auns di penutup bekas....


Peti ais tak muat bila buka jek sampai terjatuh pecah terus, aku suka gila bekas ni, mudah.




Walaupun gambar ni blur aku nak letak jugak sebab my mom cakap "ini kalau letak berderet baby mesti orang tau akmal ni anak saiful amri" dah tu muka die bulat (round shape) exactly macam husband i you olls!



Have a nice friday!

14 comments:

Farah_W said...

gerammm aku nengok si akmal nih....omeiii

Fid said...

yaya
dah besar la Akmal

wahhh kaya raya ngan susu
tahniah
ai suka
n ur milk nampak sgt lemak berkrim hahahahhhhaa

MeL MikaiL said...

eeee geramnye tgk akmal ni, bam2 nak geget. haritu i xde can nak dukong dia. i pn takut nak dukong actually hehe..

~suNshiNe~ said...

memang bulat lah akmal...tengok je pun dh tau, tak larat nak dukong tu..

cem best la beskal tu..katna da jual eh?

pet said...

wowww susu ko berbotol-botol...dah macam kedai..hahahah..jangan edex mamai-mamai salah amik lak kang..ngeee

Jua Zulkef said...

gedebi-gedebi sungguh akmal ni...anak ko bagus lah yaya, orang hu ha hu ha ( mak dia paling kuat =p ), selamba je akmal tidur macam takde apa. dah angkat dukung pun boleh sambung tidur. ko kena bagi petua lah yaya kat aku, camne ko jaga akmal.

fiza said...

Wow...meriahnya hasil tenusu ko yaya (^_^)

Geram betul tgk bb akmal, tembam sgt ☺☺☺

Nurhayati said...

bambamnya akmal ni.. meh sini cubittttt
weh suka la tgk susumu itu.. byk giler..bagi petua cepatttt

nisa said...

Hi Yaya,
dah lama baca blog Yaya, tp jarang sgt tinggal komen wpon baca tiap kali ada update..
kali ni nak tanya sbb nampak storage susu tu kan?
susu Yaya dlm bks kecil2 tu simpan dlm bekas plastik biasa yg org isi tapai tu kan?
nisa nak tanya, bila time nak guna susu tu nanti, Yaya buat mcmn yer?
sbb sblm ni b/feed pun x pnah simpan bm..
Yaya, letak bekas tu dlm bekas air panas @ mcmn?
curious to know..
thanx in advance.. :)

isabelle said...

what?? smpi jatuh pecah? kalo i, musti dah nanges2 dah...huhu

Lan0stZz said...

isk geramnye tgk akmal!!! u know who to call kalau nak dating2 ngan hubby ke. i rela babysit akmal all day long tau. kiss2 baby!

azzamoro said...

debab nyer akmal!!! geram aku tengok. mcm nak gomol..huhu

banyak nyer susu ko!! baguih aaa.

yaya said...

farah:
wehehhe... jom la jumpa saya auntie farah woit...

fid:
wahahha fid aku suka dan bersyukur sgt dgn susu tu...

mel:
nape auntie takut dukong saya, saya comel tau... kekkeke...

sunshine:
beskal tu ade jual kat byk kedai basikal sekarang, ermmm tu beli kat jalan ampang...

pet:
edex gelak baca comment ko tu... die kata die direct feeding... wakkaka....

yaya said...

jua:
petua die ialah mama kene suara kuat so baby dah immune dari dalam perut, wehehehhe....

fiza:
alhamdulillah... rezeki dari allah s.w.t

yati:
takdak petua minum dan mkn byk la kot... plus doa...

nisa:
will blog about it dear!

isabella:
aku dah nangis pon... hari tu 5 auns tumpah camtu jek kat lantai, tensi aku weh...

lana:
ahahha... tok..tok..tok.. tau2 ade je org ketuk pintu rumah u kang...

azza:
anak ko pun comel, aku geram!