Wednesday, June 23, 2010

adam bila jadi "abang"




Sudah lama saya nak bercerita pasal anak bujang saya yang pertama ni tapi asyik tak berkesempatan. Gambar kat atas tu gambar pertama kali dan hari pertama adam bergelar abang. Tok mak tunjuk je kat adam ini baby baru mama, adik akmal tros die nak peluk-peluk cium and panggil baby. Terharu sangat tengok Dua anak bujang saya masa tu...



Dalam pada rase terharu tu, aku jadi haru biru jugak dek perangai abang adam ni. Maybe adam need attension, asyik buat perangai. Kekadang kesian asyik nak kene marah la pulakkan... Kalau saya tengah breast feed akmal boleh die lompat-lompat atas katil la, peluk saya dari belakang macam monkey tu, sengaja pi koyakkan buku yang saya beli la, koyakkan majalah yang saya baru beli la. Aduh... masa dalam pantang tu tension la jugak.... even sampai hari ni i ajar diri i supaya bersabar. Belum masuk kalau adam jerit-jerit menyanyi depan cermin dan lambakkan semua toy die depan ruang tamu. Bak kata mak saya yang duduk rumah saya masa dalam pantang dulu tu pun cakap "adam kalau main sorang-sorang pun kemain riuh yek". Hhhaaaa.... baru mak tau betapa meriahnya rumah aku ni....


Kalau cerita pasal mulut abang adam ni pulak, masyalllah pok pek pok pek tak henti-henti bercakap dan kadangkala buat aku tergelak contohnya

saya telefon rumah dari office "mama nanti belikan adam cokolat yeh", "mama tadi adam jadi hantu huarrrgghh.."

Selain dari itu die suka copy ape yang orang cakap dan pandai berlakon seperti :

Setiap malam sebelum tidur kami empat beranak akan kiss each other and ucap assalamualaikum and peluk. saya akan cakap "good night b, i love u" sambil peluk hubby and bagi salam. Abang adam pulak bila kiss and peluk saya die akan cakap "good night hayati, i love u hayati" Suke-suke hati panggil nama akukan...

Lepas tu kalau saya balik kerja die akan pergi kat saya tanya "puan mau air?", "puan mau shushu akemal?" lagak macam maid aku tanya aku kan... Adoi yay!


gambar kualiti HP




12 comments:

fiza said...

Yaya, tak tahan lah part "good night hayati, i luv you hayati"...LOL...

ieda a.k.a mama erfan said...

haha tu la pasal.. setuju ngan fiza.. bleh plak di sebut betul lak tu hahahaha.. so comel

cam tu la ek bila da ada dua.. huhu camne la saya nnti..

Nanak said...

comel...heheh..my nephew pun mcm tu juga..suka ulang apa mami dia ckp..pastu siap pgl nama my sis..ha3

salzahari said...

ye..seronok jadi ibu....bila anak2 dah pandai bercakap,pandai buat helah mcm Aliah skrg sejak i morning sickness laah dia pun start pandai berlakon kalau nak kami dukung dia naik atas!

contoh selalu time nak tido:
Ibu : Jom tido jom, naik atas...
Aliah : (terus buat lembek badan,buat2 pejam separuh)..Aliah pengsan ni..Aliah tak larat laa...
Papa : Nak dokong la tu....Pandai!

pet said...

adoi kelaka adam ni yaya..dah macam shinchan lak..hahahahah

MeL MikaiL said...

ahahaha! kelakar la abg kodam ni. bijak n notti ;P

Mimy Hamid said...

suka pic last sekali..abg maintain adik tombam comel..cute

fizamior said...

hahahahaha... aku tak tahan betul dgn lakonan adam... adam, ko mmg pandai betul berlakon... boleh consider utk jadi hero idaman malaya yg akan dtg.... hahaha... aku masih lagi tergelak sakan dikala menaip komen ini.... adam... adam....

isabelle said...

hahahaha..
giler mat saleh si adam ni, panggil mama dia dgn nama pulak.
comel betul bila dia ajuk tu...

hahahaha...i nak sambung gelak lagi

yaya said...

yAYA TO ALL COMMENTOR:
You all tunggulah ade anak nanti poning tau tapi best bagi yang belum ade anak no 2 cpt la kasi produce no 2 nanti baru rase mencabar u olls....

p!nkerton said...

hi yaya, i saw u at munirah party tapi tak sempat nak say hi. i ternampak akmal yg comel gebuuu itu, geram!
salam kenal yea :)

irvanqiesy said...

haha...mmg besar2 ni kene hati2 dgn percakpan dan perbuatan...bile die nampak/dengar die copy jek...budak2...

part jd maid tu yg cute...hahhaah...