Thursday, March 18, 2010

Kemas rumah untuk kedatangan baby





Last sunday lepas makan tengahari kami sekeluarga telah membuat ops mengemas rumah untuk kedatangan baby baru. Baju-baju baby yang saya baru beli dan abg adam punya yang lama maid saya dah siap basuhkan dan susun di dalam tempat baby. Katil baby dah siap pasang cadar jek dulu tapi tengok abang adam yang gatal nak tidur dalam tu, kemain lena plak tu.... Jangan die jealous baby dah keluar dan tido di baby cot tu sudah. Dulu kecik2 tak mau tido dalam baby cot sangat, dah besar gatai nak masuk plak.

Persedian untuk baby baru, hampir sempurna.New breast pump saya sudah beli direct dengan medela m'sia distributor di dataran palma , ampang. Kalau sesiapa nak beli breast pump medela saya advise pergi ke distributor terus sebab die ade demo, nak try dulu pun boleh, eh macam-macam lagi lah kelebihan plus i dapat 2 item free gift :) besh!. Tukang urut sudah saya booking dan tukang urut ini juga membuat jamu so saya tak payah beli jamu. Makan jamu asli yang bagus kata tukang urut, yang di pasaran kebanyakannya sudah bercampur dengan pelbagai bahan. Ape-ape jek la makcik janji bagi service yang terbaik :)

Ade beberapa barang lagi yang saya belum beli seperti botol baby kaca yang saya plan nak pakai untuk si comel nanti, barang mandian baby, pampers baby, oh playpen belum beli lagi, baby sling (ramai advise beli lepas baby keluar), ermmmm few item lagi rasenye.

Semua ini akan saya beli weekend ini di mid valley semasa parenthood exspo. Banyak booth barangan baby dan maternity dengan harga diskaun yang menarik tidak akan saya lepaskan. Lagi pun saya memang kene hadir pun untuk contest ibu hamil menawan tu.

Mama pun penat terbaring selepas mengemas. Menanti maid hidang air cendol yang baba beli, sejuk adelah wajib di saat akhir kehamilan :)




9 comments:

Nanak said...

hi yaya..
penat tp seronok kan?..ya, mari kita minum air sejuk sblm menetas..hehe..

fizamior said...

babe, tukang urut tu ko amik kat mane? aku pun nak berurut la jugak sebab aku blm sengkak lagi.. aku kan ceaser, so bidan tu ckp dh lepas 6 bulan baru sengkak.. aaaaaaaa...sakitnya!!!

Queen said...

semoga yaya and baby selamat..semoga segalanya dipermudahkan....amiiinnn

precious innocent said...

hati2 yaya..

i dulu time ryan, mlmnye kitaorg sakan mengemas rumah, alih2 esoknya ryan pun keluar...

huhu... take care babe!!!

-mama emma®-

iEfa said...

wahhh bestnyer masuk contest ibu hamil...mee nk join tp perot kocik sgt...huhuhuhu sure menang t ni..dudlak yeh...ckp ngan baby jgn kuar dulu tau :p

isabelle said...

yaya,
masa2 hjg pregnancy ni la nak balun ais cukup2...lps tu 44 hari kena tengok/telan liur je.
i wish u the very best for the contest. i wont be around.

mOmmy of Triplets plus One said...

ha kena siap2 brainwash adam tu katil baby, kang tak pasal2 die insists nk tido situ, tak kasi baby.

oh btw, u nk beli baby sling yg those cam ring sling, tu ek? if nak baby bjorn i nak let go mine, Baby Bjorn Active, retail price skrang 599 (dulu 600 lebih) i'm letting go for rm290 ;)

azzamoro said...

yaya.. dah siap semua. aku tak prepare satu mende pun lagi. keke

yaya said...

nanak:
hahahah... betul..betul minum sejuk sebelum tak bleh minum sejuk...

fiza:
jom meh sengkak ngan makcik tu kat umah aku...

queen:
thanks a lot queen!
u make my day :)

emma:
wah pandai ryan pilih hari nak keluar, tgk mama die kemas umah tros nak kuar... hehehhe...

iefa:
ade jugak participant yg perut kecik masuk... join di pregnancy akan dtg tau...

munirah:
nanti i gi jenguk gambar slig tu yeh...

azza:
ko lambat dari akukan, tak pe still ade masa lagi...