Wednesday, January 13, 2010

Kawan-kawan dulu dan sekarang


Sejak akhir-akhir ini saya terjumpa ramai kawan lama samada secara onl;ine FB atau terserempak di tengah-tengah jalan, what a small world!
Entah kenapa pelbagai khabar dan berita dapat mengenai kawan-kawan yang lama ade yang baik dan bagus takkurang juga yang tak sedap di dengar.
Hari tu saya jumpa kawan sekolah rendah di FB, kemudian kawan baik saya di sekolah asrama call setelah 8 bulan tak contact through phone maybe sebab busy tapi tetiba rupa-rupanya die sedang menganggur hampir setahun walaupun die ada degree, terkejut saya di buatnya.
Tak kurang juga jumpa kawan baik sekolah menengah biasa, gembira bila tengok kawan-kawan berjaya especially kerja di tempat kerja yang bagus-bagus pendek kata happy life!. Ade yang dulu die tak glamour langsung di sekolah atau bukan pelajar di kelas pertama yang excellent tapi berjaya masuk universiti dan kerja hebat, kadang-kadang kawan2 yang excellent belajar di sekolah tapi sedih bila mendengar khabar terbaru mereka. Betula dunia ni seperti roda orang kata, bleh bertukar atas dan bawah...


Jom layan gambar dulu-dulu saya yang sempat saya korek cos banyak lagi yang tak sempat nak di cari gambar lama lagi lah kene scan kan, ini ape yang ade dlm lappy saya jek lah...


Ini masa sekolah asrama, budak dorm bakti... ahaks kelakar la...


Ini pulak masa saya form 4 tak silap bergambar di sekolah cina mana ntah ni oh sempena pertandingan koir antara sekolah-sekolah di peringkat daerah, ye mak team koir nyah.



Oh ini pulak dah masuk zaman universiti, ahak saya rambut pendek....





Ini pulak masa zaman universiti gak, saya gi celebrate birthday nad yang berdiri peluk saya tu, last khabar berita nad yang saya tau die belajar di US pastu dah tak bercontact... Nad adelah room mate saya dulu... Dulu kalau parking kereta kat umah sewa, kereta nad mesti depan dan kereta saya parking belakang sebab saya selalu kuar masuk umah, hahhahah.....



Ini pulak group presentation saya, masa ni present pasal Japanese culture, ye..ye..ye saya sorang je perempuan dalam group ni, senang sikit aku nak buli bebudak jantan neh, pastu kereta aku senget sebelah masa gi hartamas sewa baju cos Ady ko berat sangat, nak cari baju utk ko pun payah... wakakkaka...



Ini pulak bebudak bsc hons yang sangat sporting, heheheh u all nampak ke saya mana satu, masa ni kitaorg satu kelas gi cuti-cuti di Pangkor




Ini pun cuti-cuti kat Cameron Highland, dapat lecturer sporting kononya untuk kajian orang asli yang lebihnye ding dong ding dong berjalan. Oh gambar ni menjadi isu sebab pokok uitm itu di tanam di belakang rumah Tok Batin yang secara tak langsung spender tok batin yang bersidai termasuk gambar skali. Tok batin tu sepatutnya masuk bergambar skali tapi sibuk dengan kerjayanya sebagai pemandu lori alam flora maka spender tok batin menjadi kenangan, auww!

Ini pun trip kami ke bukit tinggi bersma lecturer sporting juga en kamril, hahaha teringat party huha kat umah en kamril, kami berjimba-jimba sampai tengah malam kat kondo en kamril.... ayo funny la cerita dulu-dulu. kelas en kamril wajib pakai make up or at least lip stick, grooming okeh....
Convocation!
Oh ini syuk kawan baik masa sekolah asrama dulu, dia dok depan saya dalam kelas, sampai sekarang keep in touch lagi, oh syuk ni dok labuan dah ade anak satu pun, kalau balik umah mak die mesti call saya ajak jumpa. Syuk, dulu mak ko risau ko takde girl friend weh....

Last yang sempat saya upload adelah gambar baru kerja lepas convo, wakakakka pet, raja and yaya apekah?











13 comments:

Farah said...

gamba yang first sekali tu..kalau tgk muka ko sebijik muka adam.

MeL said...

ahaha! lawak la ade spender to batin disitu :P rindu lah zaman study dulu. kwn2 pun ade yg da lost contact sbb busy ngan life msg2 huhu..

Mimy Hamid said...

wahh mengimbas...eh i perasan ada kwn blog i , farah...dia klik u rupanya

Farah_W said...

Yaya>>> weiii...kelakar gbr lama kite...hahahaha....best time tu! really misssed the time

Farah_W said...

Mimy>>> yes darling...i classmate yaya dr dip sampai la degree :)

azzamoro said...

wah..selim melim ko dulu yaya.. keke

isabelle said...

very the sentimental.syok tengok gmbr2 lama.

tapi of all frens, i suka nak jumpa blk kwn2 skolah rendah.
kwn skolah menengah/uni x best la.

pet said...

aduhai kelaka tol gamba kita tu..suka menyebok2 ikut raja wat keje kan...ahhaahaha

Lady of Leisure said...

hehe.. excited bila jumpa balik kawam2 lama.. skrg if jumpa mostly dah kawin.. yg belum kawin ada yg dok cont study..

Drama Mama said...

haaaa comel la you pakai kimono yaya ;-)

http://twinykwinkystars.blogspot.com

yaya said...

farah:
hahahhah anak omak!

mel:
ha'ah zaman study memang heaven!

mimiy:
farahkan....

farah w:
Yup miss that time...

azzamoro:
hahahha zaman muda selim la...

isabelle:
wah u tak suka kwn study kat u ke?

pet:
ahaks gama dolu2...

lady:
ha'ah ade yg dah kawin, tgh study lagi, focus with karier ... memcm la...

drama mama:
hehehhe kimono nak cpt, week tak pakaki pun....

irvanqiesy said...

yaya, opismate i senior u, haza dan coya...ingt lg tak?

LIP said...

dorm bakti kat sekolah mana?