Monday, December 14, 2009

Saya teringin....


Ye saya teringin nak tengok 2 movie yang sedang di tayangkan di pawagam sekarang neh. Yang pertama cerita santau. Saya tengok trailer cerita ni macam best, saya bukan ape, saya nak tengok cerita ini dari sudut jalan cerita, cinematography, dan para pelakon, adakah cerita ini setanding filem hantu thailand. Malangnya hubby keberatan nak kasi saya tengok sebab sudah terang-terangan tulis "wanita mengandung tidak digalakan menonton". Sesiapa yang sudah tengok filem ini sila tinggalkan comment.....




Antara scene dalam filem Santau


Okeh ini cerita kedua yang saya teringin nak tengok bersama hubby dan ADAM. Ye saya belum pernah lagi bawa adam masuk tengok wayang. Sebelum ni saya tak confident nak bawa adam masuk. kalau saya tengok movie bersama hubby atau dengan kawan-kawan saya akan tinggalkan adam dengan maid di rumah. Saya bukan nak suruh adam tidur dalam panggung wayang tapi saya nak adam enjoy bersama saya dan b tengok movie neh. % agar adam fokus 100% dalam panggung adalah tidak sebab saya takut adam sibuk nak pergi ke barisan kanak-kanak yang lelain dan sibuk nak berkawan, ye anak saya suka berkawan dan tegur menegur orang tidak kira warna kulit, agama dan bangsa. jadi saya masih berkira-kira dan berfikir samaada nak bawa adam tengok atau tidak. Sesiapa sudah tengok cerita ini sila tinggal comment di entry ini, kalau tak best bagitau saya.... hehehehe....




15 comments:

BULLET said...

nak tengok santau tapi apekan daye wife seorang yang takot antu...sedey la

fiza said...

Dua² filem ni i blom tgk lagi, tapi santau ni mcm seram, tak sesuai lah yaya klo u tgk (^_^). Princess frog ni mcm best, mesti adam enjoy klo tgk. I pernah bawa iman tgk wayang citer transformers...alhamdulillah dia tak nangis.

Neena J said...

princess and frog best.kelakar.mmg patot tgk.
=)

achee_b165 said...

sy citer seram nie mmg cuak.. slalu tgk dr dlm selimut jer..so x der harapan la nk tgk wyg..huhuh

~p'na mama oja~

salzahari said...

citer santau..takyah tgk..sgt ngeri dan jijik!
citer kartun,,ok..tp i nak tunggu Alvin the Chipmunks lebih best rasanya! ada music2....

yaya said...

bullet:
hahahha.... layan dvd bersama dirumah..

fiza:
tak sesuai yek, takut gak nak pergi kalau suami dah berat hati....

neena j:
oh ye ke... buat saya lagi excited neh...

pna:
kalau tgk kat rumah layan dvd pna bleh peluk husband kalo takut... :)

salzahari:
oh alvin chipmunk tak lama lagi kuar yeh...

Siti Fatimah said...

i last wknd br bwk sofia tgk pricess frog 1st time sofia masok panggung nie... btw the story mmg best sampai my daughter x mau balik suruh play lagi hihihi....so apa tunggu lagik go and book now!!!

isabelle said...

baik u bwk adam tgk princess & frog tu, yaya.
i dah bwk. adam was so excited (that was his 2nd movie experience).gelak2 sakan lagi...
mmm..am yet to blog about it.

LIP said...

i ske je menyingah kat blog u ni...then rasenye it was u at mothercare tempohari aite...??

yaya said...

ct:
confirm i kene tgk cite princess and frog, ramai ckp best...

Lip:
i baru singgah blog u sejurus baca comment u, puas refresh kepala nak ingat, u ke yg cari stroller ke baby cot dgn husband u atau couple yang baru masuk mother care and i nak keluar?

Drama Mama said...

eeeeeeee.....tengok gambar tu pun buat i dapa+t goose bumps!! i swear i would never watch it!! haha

berani la u nak tengok cita santau. frog princess macam besttt!!! tengok laaa

LIP said...
This comment has been removed by the author.
LIP said...

i was with my sis and anak i dlm stroller..u baru masuk dat time..i pun dah nak kuar..we were like.."eh tu yaya from the blog kan" ^__^

yaya said...

lip:
oh ye ke... i tak perasan la, takpe next time tegur yek.... mana tau kot terjumpa lagi...

.small shoes. said...

Beb.. Some tips for first timer..
heheheh


1- go buy those premium(cineleisure) or goldclass seats(GSC)

why, ciz panggung tak begitu gedabak so klau dia nak lari2 dlm panggung pon tak risau sgt, comfy seat for him to squeeze in btwn u guys.. and tak ramai sgt org.

2- either beli back row atau depan.. heheh coz i notice half way movie tusure dia start curios n nk jln2 around.especially when they know u can walk btwn aisle n all the way down to the big screen.

3- bring along toys/blanky/bantal or anything he can cuddle..

4- buy food!!!

then ur good to go!!

good luck!