Sunday, December 27, 2009

Plan hari ini

Hari ni saya nak masak rendang ayam, hehehe bukan ape sebab ade lebih kerisik yang saya buat ari jumaat arituh, jumaat masa christmas saya masak laksa johor so terbanyak lak kerisik so hari ni bleh masak rendang ayam.

Jap lagi baru terhegeh-hegeh nak ke pasar. Orang pergi pasar pagi-pagi tapi hubby nak pergi pukul 9. Pasal ape hubby nak gi pukul 9 sebab katanya "kalau kita gi lewat sikit nanti abg jual ayam tu bagi kita banyak kaki ayam free". Bleh tak husband i cenggitu..... tapi memang abg jual ayam selalu bagi kakai ayam bebanyak free kat hubby.

Hah saya teringat masa baru kawin dengan hubby dulu. Saya masak lauk ayam, elok dihidangkan hubby dok kacau-kacau ayam dalam pinggan hidangan tu pastu dengan dahi berkerut tanya saya "mana kaki ayam?". Saya jawab "i dah buang la". Dahi hubby makin berkerut "apsal u buang?". Kali ni dahi saya plak berkerut "la memang la i buang pasal i tak makan". Nah amik ko terus aku kene bebel rupanya hubby suka makan kaki ayam, hati segalanya lah, baru kawin mana nak tau die suka makan kaki ayam kenal pun beberapa bulan jek. Seingat aku dulu masa dating bercinta tak pernah pulak die order lauk kaki ayamkan.... ke aku syok makan sampai tak namapak die makan ape....
Kata hubby orang jawa cakap makan kaki ayam nanti kuat dan pandai cari rezeki, heehhehehe betul ke, i pun tak tau, selagi benda baik kira ok la.....

Petang nak pergi ampang point untuk beli beberapa barang keperluan saya....

7 comments:

salzahari said...

i pun pernah dgr my sis.kata camtu..i mkn kaki ayam kalau kaki tu cantik..ngeee....takde itam2/ berkerutu.tp kalau x mkn pun,utk sup i masukkan je amik khasiat!

zarin said...

owh yaya, anda sungguh rajin ye masak memasak...apakata sesekali tepekla resepi..nk jugak cuba resepimu itu ;)

psst...i tk pernah amik kaki ayam sbb tkde saper mkn..

n33za said...

i pon peminat kaki ayam!hehe..sbb my mom ckp kaki ayam byk khasiat.utk my son pon sejak baby i dh bg die hirup kuah sup kaki ayam kampung.once dh minat kaki ayam...mmg ketagih..hehe

Lady of Leisure said...

bestnya dapat kaki ayam banyak2..
i makan kaki ayam yg dibuat kerabu tu sedap sangat...
tapi i sdiri tak reti nak buat kerabu tu..
nyum3...

iBu ZulFaQar RayYaN said...

sama la kita yaya...ahahahha..i mmg buang sajork...ropeyer my hubby makan..ngenge...

yaya said...

salzahari:
hehehehehmestilah cari ycantik je, if not tak lalu nak mkn nanti.....

zarin:
ala zarin u lagi pandai masak,i tak tepek resepi sbab tu semua masakn belajar dr my mom so tak delah sukatan yg bebetul cam dlm tv tu...

neeza:
ha'ah ramai ckp kaki ayam byk khasiat, betul la tu agaknya...

lady:
kaki ayam kerabu tu camne yek? tak pernah try lagi, nanti nak google la...

ibuzulfaqar:
oho gimme 5! :)

Mr & Mrs MonDoK said...

.:: Hehehe!!! Terbalik la kita... Asben tak suka kaki ayam... Geli katanya... Tapi curik-curik jugak masak, tapi make sure nanti lam periuk or mangkuk takde kaki ayam... Baru selamat... Kalau tak nanti ada adegan masak sendiri... Hehehe!!! ::.