Monday, December 21, 2009

Oh thank you!

I dah tengok cerita kartun Princess and Frog bersama 2 hero saya. Oh thanks kepada kawan-kawan blog yang advise i pergi tengok kerana cerita itu menghiburkan dan sesuai untuk seisi keluarga. Semasa saya beratur beli pop corn, Cashier pun tanya saya "akak tengok cerita ape kak? avatar?" saya jawab "oh bawa anak tengok cerita frog and princess - smile" Cashier lelaki yang peramah dan murah senyuman itu pun membalas "oh cerita tu best akak, saya dah tengok, memang best, enjoy the movie!". Saya berlalu pergi dengan harapan minta2 betul la ape yang cashier tu cakap.

Oh ya, ini merupakan percubaan pertama saya membawa adam ke dalam panggung wayang dan saya nak ucap terima kasih kepada fatin sebab memberi tips yang amat berguna pada saya, yes fatin, ur tips useful!. Let me share what fatin advise me for first timer:

Beb... some tips for first timer...

heheehhehe...

1- go buy those premium (cineleisure) or goldclass seat (GSC)

why, cis panggung tak begitu gedabak so klau die nak lari2 dalam panggung pon tak risau sgt, comfy seat for him to squeeze in btwn u guys.. and tak ramai sgt org.

2- Eother beli back row atau depan... heheh coz i notice half way movie tu sure die start curios n nak jln2 around.especially when they know u can walk btwn aisle and all the way down to the big screen

3-Bring along toys/blanky/bantal or anything he can cuddle..

4- buy food!!

then u r good to go!

Big smile and thanks to fatin, without ur tips i maybe berlenggang jek pergi, yes i bawa bantal, sweater and food plus my son eat pop corn dengan beiya-iya sambil tgk movie. hahhahah....





5 comments:

Zuhaini said...

oh.. saya pun nak tengok lah! :)

yup.. kami kalau masuk panggung pun sure beli nugget/fries/pop corn so that alia boleh kunyah2 dan x kacau ibu dia.. hihi..

Farah said...

waah tips yang sangat bagus ni yaya..shud try plak bawak afif tgk muvi btul2..yg hari tu die tido je dalam panggung.

yaya said...

zuhaini:
oh tgk, jgn tak tgk. sesuai utk seisi keluarga

farah:
ha'ah tips si fatin memang helpful. go try it!

Drama Mama said...

wahhh bestnya adam dah tengok movie kat cinema. dia behave eh? i tak berani lak nak bawak takut nanti irfan jerit2 cranky or anything org marah. hiks

princess and the frog best eh? macam ramai dok gi tengok ja

.small shoes. said...

Awww...... Glad u finally went and found out the tips useful!!!
kot yepon... edit la typo tuee@@ ish.. malu mak!!

hahahha.. nnt bole g double date for movie. terus gegar panggung tu!
;)