Friday, November 6, 2009

gaduh dengan suami pergi umah mak


Suami isteri kalau bergaduh, macam-macam cara, ade yang diam berhari-hari tak cakap, ade yang nangis sekejap jek pastu dah baik tak kuraang jugak yang gaduh baling-baling barang. Hehehehe... kekadang say kelakar dengar macam-macam cara tak kurang jugak jadi iktibar dan peringatan untuk diri.
Semalam masa borak dengan kaklong saya pasal kitchen cabinet supplier die ade cerita yang satu rumah ni bertukar-tukar kichen cabinet sebab bile gaduh suami isteri habis baling pisau, kuali dan sebagainya. Habis kitchen cabinet kopak sana sini.
Dulu masa 1 st year kawin dengan suami, mestilah ade salah faham dan sebagainya, saya yang merajuk time tu terus capai kunci kereta, pastu hubby cakap "hah tu nak gi mana tu? nak gi umah mak yeh?" Saya jawab "orang nak gi kedai mamak la". Saya mengandungkan adam time tu teringin nak makan capati la pulak. Dalam hati saya " daripada aku sedih-sedih neh baik aku pekena makan capati kat kedai mamak" Saya bukan jenis kalau gaduh jek pergi umah mak, pergi kedai mamak makan lagi best.
hubby balas "eh i nak ikut...."
Moral of story kalau bersedih dan selisih faham pergilah makan di kedai mamak tapi jangan pergi umah mak, buat pening orang tua jek....

20 comments:

BULLET said...

hehehe, ape da...gaduh cemane pun, ikatan suami isteri tu tetap perlu dipelihare...kalau boleh salah sorang mengalah kan kan kan

iBu ZulFaQar RayYaN said...

ngehngeh...lawak la yaya nih....saya kalau gaduh pulok tak reti nak keluar.....tap hubby mmg keluar..g kedai mamak makan roti canai....boleh? :P

Lady of Leisure said...

hahaha betul2 agree..
gaduh skit balik umah mak ni rasa mcm menyusahkan org tua jek kan..
gi kedai mamak tu bagus gak, dari gaduh terus jadik baik semula kan..
:)

Mr & Mrs MonDoK said...

.:: Kikiki!!! Kami gaduh tak kuar umah, tapi saya dok berendam dlm bilik air, asben dok depan pc layan internet... Sejam lepas tu elok jek peluk2 cium2... Wakakka!!! ::.

zul said...

best ah blog yaya ni..

saya belum gaduh lagi ngn wife, yelah baru jek kawin 2 minggu...

hope takdelah berantakkan sgt..skit2 buat2 manja oklah yek..hehhehe

nway, salam perkenalan...

n33za said...

hehe..lawakla hubby pon join makan capati sekali..biasalahkan..sedangkan lidah lg tergigit..

Anasfadilah said...

gaduh korang manja la yaya

boleh layan mamak lagi

saya kalau merajuk husband suka buat lawak aneh

kadang-kadang buat tarian perut

saya gelak tak jadi merajuk

:)

p/s::jgn peningkan orang tua kita,betul tu :)

nydia-mama akif said...

haha..kelako la yaya...dgr kedai mamak terus lupe gaduh...hehehe,

CiKaYu said...

hahaha...kelakar tul...i kalau gaduh dgn hubby, duduk dlm bilik, tgk tv. buat sakit paler je nk pkir panjang. tapi sib baik umah mak i jauh 300++ km kalau nk pegi.

zarin said...

kikiki..betul tu yaya
pi kedai mamak lagi bagus...kenyang perut suka hati kan!

Farah_W said...

hehehehe...aku pun sama cam ko,tapi aku kuar gi beli goreng pisang je...hahaha..balik umah laki aku pun sebok sama nak makan....pastu baik dah..

Lan0stZz said...

hahaha yaya tips ini akan digunapakai bila perlu :P mamak jugak counselor perkahwinan berjaya :D

honeylanz said...

iye setuju. if gaduh jgn peningkan mak ayah lagi. g mamak pekena teh tarik kang sedap tuh ;)

isabelle said...

huk alohh...org merajuk dgn dia, dia nak ikut pulak. hahaha

sib baik dia x ingat yaya nak ngadu kat mamak.hehehe

yaya said...

bullet:
itu sudah semestinya, kene salah sorang mengalah if not camne nak baik...

ibu zulfaqar:
saya tak memanjang keluar selalunya dok umah jek tapi kalau ade gaduh selera makn besarrrr.... hahahah...

lady:
memang betul gi kedai mamak tu we all terus baik mkn berdua

mondok:
berendam dlm bilik air tu pun salah satu terapi gak, bagi hati sejukkkk...

zul:
thanks for drop by my blog, biasalah kalau berumahtangga tu memang ade suka dukanya. gaduh pun best gak kekadang lagi merapatkan hubungan...

neeza:
setuju...setuju...setuju...

yaya said...

anasfadila:
so far alhamdulilah kitaorg kalau gaduh pun cepat jek baik sebab laki bini byk mulut, pot..pet..pot..pet... so tak sampai 5 minit dah berckp balik...

nydia:
ha'ah kira kedai mamak ni penyelamat la jugak...

cikayu:
ade hikmah gak umah mak jauh yek...

zarin:
i ni meang kuat mkn kalau u nak tau...muahahaha...

farah:
tu la wei... makan lagi best.. hati pun senang...

lana:
hahaha... mamak pun penyelamat gak lana.... bleh lupa gaduh tadi bila dah ngadap makanan...

honey:
so far alhamdulillah i takdelah nak ngadu2 ngan my mom cos malas nak kasi die pening watpekan...

isabelle:
tu la aku ngadu mamak pakai mkn jek...

iEfa said...

best tul citer ..hihih me kalo gaduh tk kuase layan..sbb mek ngan maisarah g best...klo dulu2 duduk besilee jek kt katil...sbb taktau drive manual car...hahahha skrg tidak lagik :D

Mamadam said...

hehe..salam yaya..lame x sggh...nat kalo gaduh jap je...ngs2 pastu okey la..xkuase nk baling2 brg n perang2 mulut..ngs biler ati dh lege ok la...sng citer kan..tp idea yaya ok gak tu..gaduh pastu g kdi mamak..hehe

MN said...

kah kah...tak tahan!!! kedai mamak??

yaya said...

iefa:
dah pandai bawa kereta ajak la hhubby gi mkn kalau gaduh2. i kalau nampak makanan memang lupa segalanya...

nat:
tu la, mcm2 org mcm2 style...

noba:
gelak mn cerita saya neh, bab2 makanan neh bleh lupakan segalanya...