Friday, October 9, 2009

Pilihan saya


Jika diberi pilihan SATU sahaja daripada 3 di bawah anda pilih mana?

1) Membasuh pakaian (merangkumi membasuh, menyidai, melipat dan iron sekali)
2) Memasak (merangkumi menyedia bahan masak, memasak hingga mengemas dapur)
3) Mengemas Rumah (merangkumi menyapu, mengemop dan mengelap habuk)
Hah, pilih mana? Saya pilih memasak, no 1 dan 3 tu mak tak rela, memang serah kat maid.
P/s : Nasib baik hubby suka gardening, itu pun saya tak minat, suruh jek la i masak ape pun, itu lagi i suka....

26 comments:

Mr & Mrs MonDoK said...

.:: Saya pilih nombor 2 ajek... Hahaha!!! Yang lelain tuh tak mao arrr... Nak maid!!! Nak maid!!! Nak maid!!! Nak carik maid yg dtg weekend jek boleh tak??? Hehehe!!! Ke ada sesapa yang boleh pinjamkan maid utk weekend??? ::.

iBu ZulFaQar RayYaN said...

saya pilih no 2 dan 3...yg no satu sampai paras tolong cuci jer..iorn dgn lipat..malassssssssssssssssssssss :P

irvanqiesy said...

paling tak suke no.1

pilihan sy ialah......no.2
sbb family sy kuat mkn yg...(siap dgn sbb tu,,,)

w|cKa` said...

saya pilih no 2.. keja no 1 ngan 3 tu hubby yg slalu buat.. keja no 2 pon saya cuma wat sket ja.. mengemas slalu hubby jugak.. hihi

Jiji said...

Aku suka 2 dan 3!!!!!!!!!! membasuh hubby buat!

No 2 pon mostly dia buat.

Tapi aku takdak hal buat no 2.

CY3.5 said...

no 2 jugak la kaedahnya..

Drama Mama said...

saya pilih masak! yang lain lain memang tak suka buatttt tapi terpaksa jugak hehe

Mimy Hamid said...

i pilih no.3... hehehe best deko deko ni

Farah_W said...

aku pun pilih nbr 2!!!!

Zuhaini said...

oh.. saya paling suka membasuh.. hihi.. next mengemas.. last sekali memasak! hihi :) agaknya pasal tu saya x reti memasak kot.. hahaha :)

Farah said...

terbalikla la kite yaya..pilihan saya 1 n 3 hihi masak ni fail la sikit..tu pon terpaksa gak belajar sebab dah ade laki hahaha

Zety Zin said...

no 1 tang lipat dgn iron tu tak koser. kahkahkah.

no 2 tang mengemas dapur tu adalah berdasarkan mood M atau R.

no 3 tu tugas hubby. dia paling suka vacuum & mop lantai. kita redha (campur suka hati) je la. haha.

kesimpulannya, semuanya separuh jalan. apakah haku nih?

Wife and Her Daily Notes said...

saya pilih 2 dan 3.. gardening pun suka..tapi maintanance..husben lah..hihiii

isabelle said...

ramai org yg sama mcm kita ye?
masak tu senang dan x le penat mcm yg lain2 tu.
dulu i ckp dgn husband, i tlg cuci baju...dia lipat (sidai sama2 pun xpe.)hehe.sbnrnya saja je cop nak basuh baju...sbb tekan je mesin tu.bukannye kena memberus pun.hahaha

~Yu.Es~ said...

Saya pilih masak..lepas tuh buleh makan!:)

fizamior said...

saya suke memasak tapi oleh sbb takdo maid terpaksa la saya buat semua yang di atas.. dengan relanya..hukhuk... (eh tapi hubby ade tolong...wakakaka)

Nurhayati said...

pilih no.2 jua

no 1 tu kalau tak lipat & iron ok
no3 lap & mop taknak

rohayu said...

saya lebih suka kemas umah dari basuh & masak. suka tengok umah kemas. masak minat gak.....

CiKaYu said...

opps..rohayu = (cikayu)

salzahari said...

I pilih no.1....tanpa iron boleh tak? hehhee...

no.2 pun ok, tp without menyediakan bahan/ menyiang/ mencuci

fantaghirolynn said...

yaya, sowi terkuar tajuk.
resepi puding custard tertinggal 1 bahan kat kuah tu... kena tambah gula sikit baru manis, mcm lynn tambah gula dlm 4sudu je, xsuka manis sgt..

gee ryder said...

i suka masak tp mls nk sediakan bhn...

lipat kain, tolak tepi..betimbun dh ni

FaizAmYAirieL said...

saye pilih tidoo..kahhh...amat malas rasenyen nak buat tu smue semanjak adenye maid...sesungguh nye aku mmg seorg yg pemalas..kahhhhh

Kerol+Natt=Adam said...

nat plh no 2 ok..tp kalo bsh kain ok lg..bab2 nk sidai n lipat mmg mak cik mls..same la hubby yaya ngn hubby nat,,even xbrape nk gardening tp bab2 kms kat luar serah ke die..nat mmg xminat nk cucuk tanam k..tu yg MIL nat slalo complen..nk wat camne dh xminat nk tnm2 bunge ni..mane blh pakse2 kan..

Ms Lola said...

Saya jugak pilih No 2

shyad said...

shy pilih masak jugakkkkk.....hihii..
yg lain2 tu wat separuh jalan je, coz hubby yg tlg wat kan. dah terbiasa dr pregnant dulu dia tlg, so smp sekarang la cam jd tugas dia esp mengemop n laundry!..
adil kah begitu?