Tuesday, October 13, 2009

Mengidam

Saya menyepi beberapa hari adalah kerana kurang sihat. Semalam tetiba pulak muntah-muntah maka badan jadik lembik. Hari ni dah ok sikit. Oh ade banyak yang nak diceritakan dan gambar2 aktiviti we all yang nak paste di blog. Tunggulah saya sihat sikit nanti saya post entry baru....
Semalam hubby balik lewat malam, bosan rasenya hubby takde kat rumah. Tengok tv dengan adam sambil maid saya urut saya yang tak sihat neh. Tetiba tekak ni mengada-ngada nak makan buah betik. Aduh nak keluar drive kereta pun tak larat. Call hubby tanya balik lambat lagi ke sambil pesan pada hubby beli buah betik on d way balik nanti, tapi hubby cakap die mungkin balik lambat. Aduh tekak saya ni pun time macam ni la pulak nak sangat makan buah betik....
Pukul 10 malam ade orang ketuk pintu rumah saya. Gembiranya lah hati ni membayangkan b balik sambil pegang plastik yg berisi buah betik. Selalunya b call dulu sebelum balik atau on d way balik, dalam hati ni pun ingat "oh mesti die nak surprisekan aku neh...". Yang si adam pun berlari-lari ke arah pintu sambil jerit baba...baba...baba... Saya buka jek pintu tengok si abg zainal tersengih depan pintu sambil pegang plastik berisi buah betik....
Gelak besar saya depan pintu tu, laaaaa abg zainal hantarkan betik ke? abg zainal sambil gelak2 cakap "ha'ah edex(hubby) call abg minta tolong belikan betik, almaklumlah orang mengandung nak makan betik...." Abang zainal cerita kat saya, "time nak beli betik ni pulak la payah nak mencari yaya, abg zainal gi tesco takde, pastu gi kedai kat pandan pun takde, pergi depan jalan ampang yg ade jual kedai buah tu betik muda jek pulak ade.... last2 abg gi kat bandar baru ampang baru jumpa betik yang dah masak..."
Saya cakap "laaaaa... kesian abg zainal ke sana-sini cari buah betik untuk yaya". Abg zainal gelak jek... "Tadi edex(my hubby) suruh abg zainal belikan pastu nanti die nak amik kat abg zainal, abg zainal ckp takpe lah abg zainal hantar terus ke rumah. nasib baik lah kitaorang ade kawan yg baik hati macam abg zainal.... thanks abg zainal!
Mengidam buah betik la pulak saya neh....Puas betul hati dah makan betik manis semalam....

15 comments:

CY3.5 said...

bertuahnyaaa ada kawan macam tu yaya..

precious innocent said...

syoknye u yaya.. ada org melayan mengidam u tu...

i ngidam nak mkn nasi lemak yg dah x jual.. waaaaa... camne tu??

-mama emma®

~Yu.Es~ said...

Baiknya abg Zainal tu Yaya...untung u ol:)

MeL said...

beshnya dpt kawan cmni..

Farah said...

hehe permintaan org dah mengidam ni mmg kena turutkan..nasib baik ko mintak betik je yaya..kalao mintak bende bukan2 yg payah nak carik lagi haru hahaha

zarin said...

untung yaya dapat kawan mcm abg zainal itu! sungguh baik hati :)

isabelle said...

comelnye ngidam betik pulak.kih kih kih.
sib baik senang dpt.
haihh kalo i ada dkt, nak je tlg u carikan betik tu.

azzamoro said...

i mengidam nak makan stimboat kat jhonnyyyy.... uwaaa... lom dpt lagi ni. meleleh air liur.

ko mengidam betik, tetibe mcm aku rase nak makan betik lak. hadoi..

yaya said...

CY3.5:
Alhamdulillah cik yan sib baik ade org nak layan mengidam i neh...

EMMA:
Ayo ngidam nasi lemak yg dah tak jual parah tu... mana nak cari....?

YUES:
Tu arrrr... abg zainal tu memang baik.... orgnya memang terkenal dgn sifat rajin...

MEL:
Oh memang best....

yaya said...

FARAH:
Tu la farah, aku paling takut kalau terngidam bebenda pelik, so far dari anak yg 1st semua yg mudah di cari....

ZARIN:
alhamdulillah.... abg zainal tu memang good friend!

ISABELLE:
Tu la sib baik ngidam betik kalau minta yg pelik2 takut menyusahkan orang jek...

AZZA:
Azza gi la makan betik, huiiishhhhh sedap woooo lagi2 kalau betik sejuk....

Nurhayati said...

yaya, teruk jugakyer sickness. slalu muntah2.. aduhai lembik rasa. huhuhu

Jiey^Mien said...

Alhamdulillah rezeki baby..
Bagus la Abg Zainal neh..
=)

yaya said...

YATI:
Sekali datang muntah2 tu merana la jugak...

JIEY:
Betul la jiey, rezeki anak dalam perut...

Drama Mama said...

bertuah nya...kalau ada orang layan ngidam memang rasa sungguh la bahagia kan huhu. i dulu tak sempat rasa cendol sebelom bersalin,samapi sekarang ingat lagi, asal nampak cendol ja mesti nak haha

FaizAmYAirieL said...

wah beshnyee..nak betik betik sampai di depan pintu umah..ekekekee