Friday, September 4, 2009

Menu berbuka puasa






Ini adalah menu berbuka puasa saya semalam, phewww dalam kemabukan mengandung saya gagahkan diri masuk dapur masak. Saya adalah penggemar makanan seafood, bila saya pregnant kegilaan pada seafood adelah menjadi-jadi, samalah masa mengandungkan adam dulu. Gambar kat atas tu saya masak ketam masak lemak, sayur temper campur goreng, cendawan goreng, sotong goreng tepung(tiada dalam gambar), cili kicap dan dessert kuih (beli). Puas dapat makan berulang-ulang kalau masak sendiri. Bertambah puas hati masak sendiri bila suami sambil makan asyik cakap sedap, terus hilang loya mengandung mendapat pujian, ecehhhh....



Krtam masak lemak, kuah kat bawah tak nampak dah...


cendawan goreng



sayur tempe campur



P/s: anda berbuka menu ape petang neh?, saya belum fikir lagi, semalam balik awal tu yang dapat masak macam2. Hari ni plak saya kerja half day jek...
Cerita pasal adam menyusul petang ini, ade gambar kelakar anak bujang ku itew...

13 comments:

isabelle said...

yaya...
tolonggg!!!tolong!!!

aku nak balas apa kat neighbour aku nih?

n33za said...

bestnyee..

fizamior said...

hahaha...yaya hari isnin haritu pun i masak cendawan goreng tuuu...ngengehngeh... resepi MIL..wink2!! sedap kan cendawan tu

Fid said...

wah meriahnya
ptg ni nak masak apa..apa p[un belum beli hahahaa

Mrs.R @ Emi said...

bestnyer ketammmmm
balik ganu nk mkn ketammmmm
kim salam kat adammm

best x poem i?*gilo*

Mimy Hamid said...

napa anda berbuka hebat sangat ni...sungguh hebattttttttttt

Mimy Hamid said...

napa anda berbuka hebat sangat ni...sungguh hebattttttttttt

az1ra said...

Sedapnya..
tak sabar nak pegi beli ketam esok..
peberet kami sekeluarga ketam masak lemak tu..

yaya said...

ISABELLE:
Aku kalau malas sanagt aku balas yg sonang2 ajo, macam bubur pulut hitam ke, bubur kacang ke...

NEEZA:
Ye memang best bila makan...

FIZA:
Resipi MIL memang sedap menjilat jari tau...

FID:
Beli ape2 pun bleh...

EMI:
pamnytun yg memang bikin saya gelak baca, wah balik ganu kite...

MIMIY:
Kene hebat baru tekak rase hebat, tapi ko nye menu pun selalu hebat jugak ape...

AZIRA:
Pi beli ketam cepat masak, la ni ketam kat pasar besar2, musim kot...

Drama Mama said...

sedapnyaaa yaya...wah rajin ye masak walaupon preggy. drooling tengok cendawan goreng okeh! harus lah gi beli cendawan lepas ni hehe

puan punyer said...

YAYA saya sedang mengidam ketam masak lemakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

yaya said...

DRAMAMAMA:
CEPAT gi beli cendawan....goreng pun sodap...

PUANPUNYER:
Beli ketam kat pasar cepat, semua besar2, memang cedap...

ANOI said...

besnyer tgk lauk2 yaya..malangnya skrg ni lgsung xde selera mkn walau ape je ade kat dpn mata..huhu..sedey=(