Saturday, August 22, 2009

Menu saya berbuka puasa


Rata-rata saya baca blog hari ni berceritakan menu masakan berbuka puasa hari ni. Saya dah ade menu saya, hari pertama ni saya masak yang simple aje iaitu Kari ayam, sayur campur, sambal belacan, ikan kering dan nak bancuh roti jala juga lepas ni, boleh cicah dengan kari ayam, nyum...nyum...

Untuk esok pulak saya rase nak masak soto nasi hempet. So malam ni nak rebus kentang untuk buat begedil daging dulu. Esok tinggal buat sup soto, paling penting cili kicap dan prepare condiment untuk soto neh. Bukan main ligat otak memikir nak masak ape yek.

Hari isnin plak saya nak masak masakan seafood semua, sudah minta tolong abah belikan lala hari isnin ni kerana abah pergi pasar pudu alang-alang kirim ajelah ape yang patut, oh menu seafood, sotong dan udang goreng tepung semestinya ade. Eh dah lah, asyik cerita pasal makan jek.... k saya nak gi bersilat di dapur bersama pembantu saya, bibikkkk......

Selamat berbuka puasa dan solat tarawikh....


10 comments:

Foxy Farah said...

eh eh samala menu kita.lauk pauk tu! i pun baru lepas masak kari ayam.hehe.ok selamat berbuka!

Farah said...

waaah byknye idea ko nak masak..aku takde idea ni..pinjam skit idea ko ek hahhaa

Haslina said...

kakak bukak puasa dgn nasi ayam jer.. berbuka puasa kat rumah parents akak.. pahtu kuih muih - tahi itik (bunyi gross aje kan), buah tanjung, ondeh-ondeh - semua tu kuih kelantan..sahur malam ni? ntahla .. belum fikir lagi.. kat sini jarang masak.. semua beli.. pasar ramadhan di sana sini..

ANOI said...

wah.semangat yaya memasak..sy plak rasa nak msk rendang ayam la utk buka puasa arini.dh mkn dgn ns,bleh buat cucuq bawang cicah dgn rendang.erm,sedap!

Jiey^Mien said...

itu la.. rata-rata blog dok bercerita pasal juadah berbuka.. Mama Ian ni je dok sibuk citer pasal Ian.. Obses kah? Hehheheh.. :P

fizamior said...

selamat berpuasa yaya, abg am & adam!!!!

wah menu berbuka ko dah sampai ke hari isnin ekk... very good imagination pose2 neh..wakakakaka....

fizamior said...

erkkk... adam pose ke?hehehehe...

ape la unty ni wish selamat berpuasa kat adam pulak...emmm takpe la kan...

Mimy Hamid said...

ya kita di rancangan masak2..hah nantikan entry si chef baru di my entry...heheheh

yaya said...

FOXY FARAH:
Gimme 5 bebeh!

FARAH:
Ambik la farah ape2 idea pun, time kering idea nak masak ape aku pun melilau pikir nak masak ape....

HASLINA:
Unik2 kuih kelantan ni kan, pos sikit kat saya kuih kelantan...ewah...

ANOI:
Alaaa..... rendang sedap jugak... kalau sebelah umah bleh exchangekan..... huhuhu....

JIEY:
Buka blog hang lain la sikit ceritanya, ok sgt la tu.....

FIZA:
Terlebih sudah menu aku sampai ke isnin, adam puasa jugak la, puasa daripada tetek aku selamanya... huhuhu kesian dia nangis2.

MIMIY:
Harus ku terjah blog mu menantikan jika ade resipe baru...

afdni said...

nyummmyyy..