Friday, August 28, 2009

mama cantik


Saya adalah agak tension hari ni kerana internet tetiba jadi slow bila saya masuk office tadi. Nak email kat client pun azab tunggu attached file, ntah kenape ntah hari neh. Baru nak tawaf blog kengkawan pun azab nak buka sesatu pastu plan nak tambah blog list di yayabloglist pun tak dapat.
Macam mana pun hari ni adam buat saya gembira, pagi tadi saya pakai baju nak bersiap ke tempat kerja tetiba ade suara budak kecik dalam bilik cakap "mama cantik....." dengan muka comel bersungguh-sungguh puji, terkejut melompat saya. Itu merupakan pujian pertama dalam hidup saya dari adam, gembira dah tentu lah gembira tapi bukan gembira sangat sebab "cantik" tu. Saya paling gembira sebab adam dah pandai cakap dan tahu makna ape itu "cantik".
Saya selalu cakap kat adam bila dia kacau saya baca majalah, saya tunjuk model dalam majalah dan berkata "c adam, cantik....". So dia dah tau la tu...

14 comments:

salzahari said...

ooh...so sweet! nanti lg byk wors dia leh sebut..mcm Aliah hari tu dpt baju raya baru dari nenek dia, tergedik2 gie tjuk kat kucing cakap cantik..lawa...anak pompuan sugguh!

nydia-mama akif said...

sweetnye....seronok kan tgk gelagat anak2 ni kan...

Mimy Hamid said...

yer mama shantekkk la....dari seorang anak ayam eh angkat..me la tueheheh

az1ra said...

bestnyer...
yang paling best.. bebudak ni jujur tau!!

fizamior said...

oh..how sweet..kalo anak aku ckp cmtu mesti aku di awang awangan , sengih sepanjang hari sbb milestone anak yg begitu menakjubkan... so clever adam.. unty proud of u!!!

Jiey^Mien said...

bestnya.. sweetnya la hai..
kalo ian nnt, mau dia kata, mama gemuk la..

MeL said...

alahaiii, cairnye hati bila anak ckp tu kn..xsbrnye nk tunggu mika ckp mommy dia vouge (kasi up sket ;P) hihi ;) sweet lah adam ni..

MN said...

alalalaaaaaaaaaaaaa...cair hati mama dia tau!

precious innocent said...

wah.. adam samakan kecantikan u persis model... hebat!!!!

errk...awat mcm sesuatu je komen i nie?? tp bg i, u bukan cantik.. u cute comel mcm shila oiam.. ngeh ngeh!!!

-mama emma®-

Mama Adib said...

kalau aku d awang-awangan beb

adam puji ikhlas tuh

yaya said...

SALZAHARI:
Story anak u lagi comel, siap bagitau kucing lagik...

NYDIA:
So sweet!

MIMIY:
Wakakaka, comment mu itu menceriakan...

AZIRA:
Ha'ah mereka sangat jujur...

FIZAMIOR:
Masa adam cakap "mama cantik" aku bukan jek melompat terkejut malah terbang tinggi di awan macam si mukhsin dlm cite mukhsin....

yaya said...

JIEY:
Kalau ian ckp camtu meaning pembakar semangat kurus tu jiey....

MEL:
Wow! mummy vouge harus kembang sampai malam...

MN:
Cair meleleh hati i neh MN

EMMA:
Hahahhaha.... cute la sgt i ni emma.....

MAMAADIB:
terawang-awang aku ni ha, sib baik die belum pandai minta toys if not jam tu gak aku beli....

Cest La Vi said...

yeahhh bermakna mamanya cantik sangat mcm model dlm magazine tu, kan adam, kan, kan, kannn, untie sokonggggggg..

my adam plak dah berkoyan2 dia cakap, kadang tak terlayan, kalau awek, takmo yg kecik2 baya dia, awek for him ialah wanita2 vouge yg bergaya sakan tu ya, over anakku..

isabelle said...

mmm...how nice!!!!!!!!!!!!

and sweet...

esp when it comes from a male. i mean, a son.hehe