Tuesday, July 14, 2009

saya cuti





Saya adalah cuti hari ini, tu nampak tak anak bujang saya tidur menonggeng hampir terkeluar dari frame katil. Ye anak bujang saya demam, sian dia. Semalam pada waktu petang, saya rase badan adam naik panas, terus bawa die gi klinik. Dulu masa kecik2 adam suka sangat makan ubat, die siap amik ubat tu cucuk dalam mulut dia makan sendiri, tapi dah besar ni tetiba tak suka makan ubat, nampak ubat lari lintang pukang, melalak cari penyelamat. selalunya baba yg bagi ubat terus lari kat mama yg dianggap penyelamat tapi rupanya mama adalah sekutu dgn baba. Huarggghhhh sian anak mama.
Bila cuti pagi-pagi saya mengambil kesempatan utk basuh baju adam, tuala mandi dan sewaktu dengannya. Pastu masak bubur ayam untuk adam, kesian adam takde selera nak makan saya pun tak selera nak makan tgk anak taknak makan. tapi saya bedal coklat2 yg hubby beli dalam freezer tu. Tengah sibuk2 sidai kain client lak call minta itu, ini haih time aku cuti time tu la ko nak macam2. okeh lepas habis update blog saya nak buat proposal plak.... huhuhu tak dapat rehat pun.
Kononnya semalam dah niat nak sambung puasa ganti, hubby ni siapkan beli sate hj samuri utk saya bersahur, hahahha... sya tak bangun sahur pun, last2 sate hj samuri menjadi breakfast saya pada waktu pagi. Takpelah tak puasa hari ni lagi pun saya satu hari dudk dgn adam nanti kalau susu kurang ngamuk lak adam. Okey anda semua, minta tolong doakan adam sihat. Thanks in advance....


P/S: walaupun saya cuti tapi rase nak "menyengkit" gak gi shopping mall, sape nak ikut....



15 comments:

irvanqiesy said...

kesian mr.adam...moga adam cepat sembuh ye...

azzamoro said...

hope adam cepat sembuh.. take care..

salzahari said...

haih..Adam sakit! Mama, behave ye..behave! hehhee...bkn mama yg demam, tak perlu retail therapy. My hubby kata Aliah kalau sakit, ajtuh ke ape ke, "t" therapy dah cukup! :p

MeL said...

nak ikooottt! ;P

fiza said...

Get well soon adam :)

mOmmy of Triplets plus One said...

itu hmpir kuar dr katil ke mmg dh tekuar..hihi
get well soon adam!!!

p/s: nk ur email add please.mail me at munirahpunye@yahoo.com plz

az1ra said...

dah macam gaya askar pulak..heheheh
Adam, jangan ngelat makan ubat tau!!

Watie Aziz said...

alahai, ciannya, musim demam lah agaknya skang nih ..ciannya adam ..sampai terkeluar frame tu ha ..heheheh...hope dia cepat baik yang ..

yaya said...

IRVANQIESY & Azza:
Adam - Thanks autie!

SALZAHARI:
huarggghhh nak retail theraphy gak, nak cari alasan yg lebih munasabah...

MEL:
Jom mel, kita outing together gether, wahahha...

FIZA:
Thanks Fiza, kiss from adam, mmmuuahhh...

yaya said...

MUNIRA:
Will email 2 u dear...

AZIRA:
Nghehehehe dah le pakai rompers askar.... nak practice jadi askar kot....

WATIE:
Aggreed, musim demam skrg ni agaknya...

isabelle said...

kesian adam.
my adam pun baru baik demam.
sekali dpt dgn flu, batuk (but it has nothing to do with h1ni kata Dr).

smlm mcm nak tcabut kepala punya melalak masa nak mkn ubat. mama yg mengamuk sbb tension

salzahari said...

::isabelle::
kalau susah sgt bagi ubat, pegi amik PCM sup (masuk ikut buntot) ;)

KV said...

alahai..comel adam tertonggeng mcm tu. Hihi
Moga adam cepat baik demam nya.

yaya said...

ISABELLE & KV:
Adam - Terima kasih wahai autie sekalian kerana mendoakan adam.

sarah al -idrus said...

hee..puasa ganti. sarah tgh dok ganti la ni.buruk tul prangai,tangguh2.hehe