Tuesday, July 28, 2009

adam cari mama ke?





Adam kalau tidur dengan nyenyak macam gambar kat ataslah gayanya. kepala ala-ala beralaskan lengan gitew. yang buat saya tersenyum kegembiraan sepanjang hari ni mungkin biasa jek bagi anda tapi TIDAK bagi saya.
Pagi ni saya seperti biasa jam 6.30 saya dah terjaga tidur dan termenung. Oh saya tak solat subuh pun, bukan malas tapi bendera merah so terkebil-kebil ape nak buat yeh, dalam kepala tu nak update blog ke nak iron baju, eh ke nak goreng ayam dulu. Saya pilih untuk update blog, tetiba on computer internet plak weng. Cet potong stim nak menghapdet blog. So saya pilih kerja kedua iaitu menggoreng ayam bersama nasi goreng. Selesai kerja itu saya pun buat kerja no 3 iaitu iron baju.
Tengah syok iron baju, saya dengar ade suara budak kecik "mama", halus jek bunyinya. oh maybe suara budak kat bawah kot. Sambung iron baju lagi, kemudian saya dengar lagi, "mamaaa", manja sangat bunyinya. dengar lagi, "mama". Saya jengah bilik tidur, buka pintu jek tgk adam atas katil sedang melemparkan senyum air liur basi pada saya. Alahai... suara anak mama ke rupanya.
Huargghhhhhh... terharu saya sebab adam selalunya kalau bangun tidur tengok saya takde sebelah dia mesti terus nangis macam kene dera. Tapi pagi ni ya rabbi comelnya dan lembutnya si kodam panggil "mama" sambil tonggeng-tonggeng montot atas katil. Adam kodam, u make my day la sayang!. Sekian cerita terharu gembira dari saya.

17 comments:

az1ra said...

alahai manjanya...mesti kita akan rindukan suara tu bila diorang dah besar kan...bayangkan kalau papanya yang panggil camtu???hahahahaha

fizamior said...

kalau papanye yg panggil...jeng3....hihihi....

MeL said...

hehe..sweetnye :)

yaya said...

AZIRA:
Kalau baba adam yg panggil, haruslah mulakan tayangan 18sx tapi bendera merah tengok jek lah... wakakakak...

FIZA:
Hohhh.. aku dah bleh terjah blog ko, wehuhuhhhhh....

yaya said...

MEL:
Yes so sweet.....

.small shoes. said...

Totally understand ur feeling!! mau jatuh bergolek guling ke-happy-an..mmmm bestt...

yaya said...

FATIN:
Gosh memang takleh nak describe parasan tu melainkan merasainya. u r right fatin!

ANOI said...

bestnye..bile dh ada anak ni,if papanya yg panggil pn mesti takkan sama feeling die dengan anak yg panggil kan?baca cite yaya ni,rasa tak sbr pulak nk dpt baby..=)...

Zety Zin said...

alalala comelnya. mungkin salah satu sebab dia senyum ialah kerana terbaukan ayam goreng mamanya :P

yaya said...

ANOI:
Anoi, ade anak memang best nikmat bahagia, cepat2 ade anak tau...

ZETY ZAIN:
Wahahahha mungkin jugak penangan ayam goreng....

isabelle said...

masa dia panggil mama, mmg comel.
cuba kalo dia bgn tido, tengok kita xde, dia melalak...
huh! spoil...

Mamamarina said...

so sweet laaa babe.. it does not nothing to me as I got mine too.. best kan jadik mama??

afdni said...

huhu..touchingnyer..mcm safwa nak pujuk i bler lepas kene marah..she cal me 'bubuuu'..'bubuuuu'..(dgn muka yg amat down to earth)..hiks hiks hiks..

yaya said...

ISABELLE:
Kalau bangun tido nangis, tu memang haru biru di buatnya.

MAMAMARINA:
Oh besh!

AFDNI:
Bubu, comel la nama tu! ermmm... kreatif anak kamu!

sarah al -idrus said...

heheh.sweetnya adam kodam..huhu....:)


eee.adam.cara kita tido samala.hehe

Nanie Haron said...

chomel.....adam berjaya melt my heart too...
macam my bumble bee, Fahim pun kalau bangun, mesti buka mata terkebil-kebil then panggil "mami...papa..."
senang hati kan bila pagi2 kena greet macam tu..
the beauty of being a mom..syukur sgt!

yaya said...

SARAH:
Adam say: Gimme 5 autie sarah!

NANIE:
Wow fahim u panggil papa skali bagus, adam i panggil mama jek, that y baba selalu jealous....