Thursday, June 18, 2009

Dah 2 bulan rupanya...


Pertama sekali saya nak ucapkan terima kasih sangat-sangat kepada kawan-kawan atau reader blog saya yang meninggalkan comment di entry pasal maid giler saya tu. Banyak nasihat, reminder, idea dan pandangan saya terima, thanks again ladies!. Tak kurang juga yang tanya saya kenapa saya tak hempok, pukul, terajang, tumbok, tempeleng, pelempang dan bakar jek maid saya tu. Pertama sekali, saya tak buat camtu kerana saya masih memerlukan dia jaga anak saya sementara agen maid datang rumah saya isnin depan untuk basuh kepala die ngan clorox. Saya juga akan mendapat kata putus dari agen dan final decision pada hari isnin ini.


kedua saya tak terus pukul dia sebab takut dia balas kat anak saya dan kalau aku dah naik hantu pukul dia takut mampus lak minah indon tu, ye lah syaitan dok merasuk bile marahkan, that y la masa hari kejadian saya sembahyang asar dan maghrib minta sgt pada allah beri kesabaran pada saya. Macam saya cakap dah sedap tak sedar diri menghentam die nanti muka saya masuk suratkhabar plak kan.


Oh lagi satu sebelum saya terlupa, disebabkan entry pasal maid saya menaip dalam keadaan emosi yg sangat tidak terkawal even kat first entry dah letak "beware", saya ingin minta maaf kepada pembaca indonesia yang mungkin ada membaca blog saya. Bukan niat saya berperasaan nak tendang dan tumbuk tak tentu pasal semua orang indon, tapi dek perasaan yang terlalu marah dengan maid giler saya tu. Saya rasa tiada sesiapa pun dapat bersabar jika perkara tersebut berlaku pada diri masing-masing.


Pada awalnya saya memang nak delete entry pasal maid saya mencuri kerana saya buat blog ini untuk mengabadikan kenangan saya bersama keluarga tetiba ade plak entry maid celaka tu plak kan, tak best sungguh. Atas permintaan beberapa pembaca saya tidak akan delete entry itu kerana saya terpikir mungkin ia satu cerita pengajaran dan penglaman yang patut di kongsi agar tidak berlaku pada kawan-kawan yang lain.


Sekarang aku akan jadi cam yaya yang dulu balik. Dulu maid lama si mia tu saya sangat tegas even ada kawan-kawan yang dtg rumah pun cakap "eh, garangnya ko ngan maid ko". Bile garang maid saya tu ok dan bagus hingga kerja tamat kontrak. Bile die balik rasa kesian plak cos saya memang takde nak beramah mesra pun dengan dia, cakap ape yang penting jek. So bila dapat maid baru saya cubalah nak jadi lembut sedikit tapi perangai cam hanjingggg plak kan. So nasib ko la lepas ni wahai maid giler. Aku akan jadi garang seperti dulu balik!


Oh..oh..oh... tajuk kat atas tu "dah 2 bulan rupanya..." saya nak bagitau dah 2 bulan rupanya lesen memandu saya mati, selamba kodok bawa kereta ke sana ke sini.... esk nak gi renew...


15 comments:

Farah_W said...

siottt je...aku ingat ko pregnant,hahaha

Watie Aziz said...

caiittt..ko ni memang lah yaya!! leh jadi director citer kelakar seramm...hahaha...aku pun ingat ko ngandung dah 2 bulan..ahahaha

baru nak ucap tahniah ..tapi aku tetap nak ucap tahniah ..sebab berjaya drive keta tanpa kena kantoi lesen dah mati!!
ahahahha

yaya said...

YY TO FARA:
Amboi cepat aje ingat pregnant yek.... sengih aku baca komen

YY TO WATIE:
Ko pun same ingat aku ngandung.... wakakkahahhaa.... tak sangka tajuk tu bleh buat org ingat aku preggie. bravo! lesen memandu mak mati...

Jua Zulkef said...

i pun igt u pregnant. arghhh tensen tensen

salzahari said...

1) i ingat u pegnant..
tp then i tahu ni musti gimmick je ;)

2) i rasa kisah cinta maid u dgn mat Myanmar tu dah 2 bln..u je baru tahu!

hahhaa...semua firasat salah! heee...

Lan0stZz said...

kelakar lah yaya, perenggan terakhir je yg ada kena mengena ngan title. papepun harap2 dapat penyelesaian terbaik lah utk family yaya. and lucky u agent bagus not like mine yg lepas tangan tak heran langsung maid dia cam haram. haha. k update us result isnin punye clorox session.

FaizAmYAirieL said...

kahh..ingat dah peknen 2 bulan td..ekekeke..

yaya said...

YY TO JUA:
Wah.... ramai ingat i pregnant... tolong doa-doakan kawan yeh agar saya pregnant. harharhar.. kelakar la u all!

YY TO SALZAHARI;
Wahahaha... segalanya salah yek sal...

YY TO LANOTSZZ:
ok dear will update about clorox session on next monday! cerita kene mengena ngan 2 bulan tu pendek aje ngeee...

YY TO FAIZAH:
Yeh, tolong doa-doakan saya preggie...

aieesha.salleh said...

hahaha.. mati mati ingat apekah yang 2 bulan.. rupa rupanya lesen mati.. gi renew ye cik puan :) nanti lesen international sket nak bwk si kodam berjalan :)

ohoo, jgn lupa update citer agent vs maid vs majikan ok :)

yaya said...

YY TO AIEESHA:
Ohohoooo... saya mau pregnant juge... oh cerita isnin itu akan di update....

Farah said...

semangat saya bukak nak baca entri ni..hahaha mati2 ingat adam nak dpt adik lagi...dah pi renew cepat!

yaya said...

YY TO FARAH:
Wahahahaha... sila jgn marah saya, akan ku hapdet cite isnin dan mak nak renew lesen dah....

Nurhayati said...

alahai ketinggalan rupanye.. byk entry tak baca lagi huhuhu

azzamoro said...

dah baca dah pasal maid u. memang geram giler aaa.. memang dengan maid kene double hati2.. dan tak boleh nak 100% percaya.. huhu

p/s i pun ingt u pregnant 2 months.. keh keh

yaya said...

YY TO NURHAYATI:
Oh ye ke.... sila-silalah membaca blog ku yg tak seberapa ini


YY TO AZZAMORO:
Yup kene berhati-hati dgn maid and i wish to preggie again 2, harharharrr...