Wednesday, May 20, 2009

Kalau tak suka jangan cakap!

Lepas habis waktu kerja, macam biasa we all selalu turun minum kat kedai bawah, tak kiralah, kedai mamak ke kedai melayu ke. Satu hari tu aku, raje ngan pet lepak turun minum after working hour. Mase tu aku baru la jugak kat office "lama" tu. So bile jadi budak baru kat office nih banyaklah soalan-soalan untuk aku. Ko ingat lagi ke pet?. Meh sini aku refresh balik cite nih.
Aku paling ingat soalan pertama dari raje,
Raja Izwan:"ko suka lelaki macam mane?"
Me: Ha, lelaki camne..... Tak kisah janji baik, ok....
Raja Izwan: Yelah yg macam mana? Putih ke? tinggi ke? Ape-ape jelah...
Oh pet ko banyak senyum dan gelak jek masa si raje soal- soal aku yeh, pastu ko tukang nyampuk-nyampuk tambah garam gula sana sini. Aku pun sengal gak pi jawab soalan korang tukan. Ye lah aku rase tu soalan biase2 yang normal borak petang. Berbalik pada soalan si bang rajan tadi, aku bagi lah jawapan kasi puas hati kat raja...
Me: Aku bukan fussy sangat la, In term of rupe, aku memang tak memilih sangat la, kalau ko tgk x aku bukan yg stock hensem giler, janji perangai menyenangkan, tak baran, parents aku suka ok la kan...
Aku sambung lagi....
Me: Weh... tapi aku tak suka lelaki yang ade bulu dada.
Pet: Ha, ko tak suke?
Me: Yelah aku tak suke, rase geli lah, tak suka lah senang cite kan... kalau boleh taknak la kan...
2 tahun kemudian selepas borak santai petang di atas....
Me: Eee... b, dulu i tak suke orang lelaki ade bulu dada... geli!
B: Ha! u tak suke. Inilah macho.... barulah lelaki ( buat gaya macho tersendiri)
Pergggghhhhh.... padan muka aku!
Lain kali kalau tak suka jangan cakap, sekarang nah amik ko yaya.
Bak kata pet, "wakakakka... ko dulu tak suke lelaki berbulu di dada, sekarang nah amik ko bulu dada edex". Siol je statement ko wei, aku tengah gelakan diri aku sorang2 depan laptop neh....
Aku bukan la nak reveal laki aku ni ade bulu dada or what so ever, tapi yang aku nak highlight kat sini ialah kalau tak suka jangan cakap!

Nanti jadi cam aku ni ha, cash allah bagi. Jangan complain sana sini, tak suka itu dan ini, yang macam tu tak best ke, nak yang putih tak nak hitam ke, nak kurus taknak gemok ke kan...
Oh dulu mak aku cite ade orang kampung die nama Hawa. Hawa ni takde gigi depan, senang cite rongak la kan... Ade sorang lelaki tu suka sangat usik si hawa ni, suka jerit kuat-kuat kat hawa tu depan orang ramai "hawa ghongak!". Pastu kalau mamat tu lalu depan umah si hawa tu naik basikal die bantai jerit tak hengat la "Hawa ghongak!". Pastu tak sampai beberapa tahun kemudian mak aku ckp diorang kawin. Nah amik ko, Hawa yang ko ejek "hawa ghongak" tu lah yang ko cium molottt....
Jadi peringatan kepada semua dan diri aku sekali lagi "kalau tak suka jangan cakap!"
P/s: pergghhhh... nasib baik aku tak cakap yg aku tak suke berbulu dada, gemuk, perut buncit, kepala botak depan, itu dah sebijik laki mak tu wehhhh... B i lap u, takde kene mengena pun suka tak suka tu pon, b pun selalu ejek i balikkan.... sekali lagi padan muka aku....

14 comments:

pet said...

hahahahahahahhh...
tanak yang bulu dada, hitammmm..
aahahahah
seb baik la adex kulit sedang2 yeh..ngeee
kalau x pakej mende2 yang ko x suke

achee_b165 said...

hehehe.. mmg tol pun la.. i rasa klu x suka jgn ckp... dlu msa study i mmg x suker gile kt hubby i... tah le nape..padahal masa tu hubby i x kenal i lg pun...

pastu member dok kenen2 kan kitorg... siap ngadu2 ngn mak kt kg x suka mamat tu...hubby dah sibuk2 dok kaco dah.. last2 itu lah suami ku sekarang...hihih

sy sokong "x suka jgn cakap... sila ckp suka..padahal x suka"... tol ke pe aku cakap nie? hihihi

~p-na mama oja~

yaya said...

YY TO PET:
Tu lahhhh... padan muka aku sekali lagi... ngeeeee...

YY TO P-NA:
Aduh pna, yang tak suka tu lah yg mendapat.... sekarang yaya selalu cakap saya suka jeee... bleh cenggitu...

Nurhayati said...

betul la kan slalu org kata jgn asik cakap tak suka.. yang tak suka tue la dapat.. hihi

yaya said...

YY TO NURHAYATI:
Babe, memang tak leh cakap sebarangan tapi mulut i ni kekadang gatal. sekarang "amik laaa" (sila baca gaya aznil)

Mommy Lyna said...

Aci tak ckp camni : i tak suka duit! i tak suka! Benci gila dgn duit!

(dtgla wahai duit bekepuk2) muahahaha.

yaya said...

YY TO LYNA:
Oh sangat tidak aci....

MeL said...

hehe lawak btul la..tul tu, klu xske simpan sendiri suda..jgn ckp dpn org, nak nye org yg kita ckp tu mulut puaka. mau menangis kena bahan hihi..

yaya said...

YY TO MEL:
Yes, yes... yes... setuju!

FaizAmYAirieL said...

ye btol..haku pon dah terkene cash habis..kaahh..dulu cite2 nak yg chinese look putih...lastly..kaahhh..tula jodoh namenyee..nasib anak ade skit2 cam cine..termakbul jgk la..ekekekeke

precious innocent said...

lawak giler aa entry u nie yaya... + komen lyna tu buat i ngilai kejap.. haha...

cita2 i dulu, xmo smoker.. hmm.. tp dpt jugak, heavy lak tu.. semput haku... nasib baik part bulu dada tu hubi i lepas saringan.. haha...

-mama emma-

yaya said...

YY TO FAIZA:
Haa... that y la i tengok anak u putih, i memang geram dgn budak putih2 nih....


YY TO EMMA:
Tu arrrr emma, hubby i pun heavy smoker

Siti Fatimah said...

i agreed with u dear :D is true...

yaya said...

YY TO CT:
Betul...betul...betul... ( gaya upin dan upin)